کاتر ایران پتک

آشنایی با کاتر  و انواع آن در کمتر از ده دقیقه

در این مطلب قصد داریم تا شما را با کاتر و انواع آن آشنا کنیم.قول میدهیم که حداکثر ده دقیقه از وقت با ارزش شما را بگیریم.اما مطمئن باشیددر پایان این 10 دقیقه مطالب جذابی را فرا می گیرید.

-کاتر چیست؟

وسیله ای تیز که برای بریدن اجسام نازک نظیر موکت،مقوا،پلاستیک و...استفاده میشود.معمولا کاتر از دو قسمت اصلی تشکیل شده است:تیغه و بدنه.

تیغه این وسیله به صورت چند قسمتی است تا بتوان بعد از کند شدن،هر قسمت را جدا کرده و از قسمت بعدی استفاده کرد.در برخی اشکال،این تیغه به صورت دوطرفه می باشد تا وقتی یک طرف تیغه کند شد بتوان از قسمت دیگر آن استفاده کرد.البته ناگفته نماند که این تیغه بسته به نوع سازنده آن میتواند قابل تعویض یا غیرقابل تعویض باشد.

بدنه ی این وسیله به دو صورت پلاستیکی یا فلزی تولید میشود.

-چگونه تیغه ی کاتر مناسب شغل خود را پیدا کنید؟

در این مطلب نکاتی نظیر سایز و رنگ تیغه را بررسی کرده تا بدون داشتن حتی ذره ای شک تیغه کاتر مناسب شغل خود را خریداری کنید.

سایز های مختلف تیغه به شرح ذیل میباشد:

  •  تیغه 9 میلی متری:این تیغه به جهت دقت بالای برش برای افرادی مناسب است که قصد برش مواد نازکی مانند کاغذ دیواری،فیلم،نمد،قالب بندی پلاستیک و... را دارند.

تیغه کاتر 9 میلی متری

  •  تیغه 18 میلی متری:این تیغه برای افرادی مناسب است که در طول روز قصد برش مواد مختلفی را دارند که بعضی از این مواد نازک و برخی دیگر ضخیم هستند.موادی مانند فرش،موکت،گچ و سیمان،پارچه،کف پوش و…

کاتر با تیغه 18 یلی متری

  • تیغه 25 میلی متری:این تیغه،مناسب برای موادضخیم یا متراکم است.موادی مانند فوم،طناب،لوله،ورقه های عایق لاستیکی و... 

برای استفاده از این تیغه نیاز به وسیله ای دارید تا ماده مورد نظر خود را با آن محکم نگه داشته و سپس اقدام به برش کنید.

از این تیغه برای برش های طولانی نیز استفاده میشود.

تیفه کاتر 25 میلی متری

 ناگفته نماند که ممکن است تیغه هایی با سایز هایی به غیر از سایز هایی که در بالا ذکر شد در بازار وجود داشته باشد.

-رنگ های مختلف تیغه:

تیغه های کاتر در دو رنگ نقره ای و مشکی موجود هستند که تیغه نقره ای از کربن با کیفیت بالا ساخته شده و برای انواع مواد مناسب است.

تیغه کاتر

تیغه های مشکی برای کاربرانی ساخته شده است که نیاز به لبه های واضح تر برای انجام برش هایشان دارند.این تیغه ها 25% وضوح  و سرعت بیشتری نسبت به تیغه های نقره ای دارند.

اگر طول عمر تیغه برای شما مهم نیست و فقط وضوح  و سرعت آن مهم است از تیغه های سیاه استفاده کنید در غیر اینصورت از تیغه های نقره ای استفاده کنید زیرا ضمن اینکه طول عمری بیشتری دارند و با بسیاری از مواد سازگاری دارند،کاربر را هم از کارکردن با خود خسته نمی کنند.

هشدار:تیغه هایی در بازار وجود دارند که رنگ شده اند،پس حتما در هنگام خرید دقت کنید که تیغه ای که خریداری میکنید رنگ شده نباشد.

-انواع تیغه:

  •  تیغه قلاب:اگر قصد برش موادی مانند موکت،ورقه های پلاستیکی و... که رولی هستند را دارید بهتر است از این تیغه ها استفاده کنید.زیرا این تیغه ها بدون اینکه آسیبی به رول زیرین بزنند برش خود را به سرعت انجام میدهند.

تصویر کاتر

  • تیغه عایق:همانطور که از نام این تیغه پیداست،این تیغه برای برش عایق به کارمیرود و دارای لبه های دندانه دار بسیار کوچک بر روری خود است که برش موادی مانند فوم،فایبر گلاس و ... را راحت تر میکند.

تیغه عایق کاتر

  • تیغه سرعت:این تیغه ها از نوع تیغه های سیاه هستند که با فلورین پوشش داده شده و سرعت کار شما را دو برابر میکنند.یکی از مواردی که این تیغه های کاربرد فراوانی دارند بازکردن کارتن های چسب زده است.

تیغه سرعت کاتر

  • تیغه جامد:این تیغه ها برای برش موادی که عمق زیادی دارند کاربرد دارند.موادی که اکثرا در صنایع ساختمانی  دیده میشوند مثل یونولیت ها،فوم های زخیم و…

تیغه جامد کاتر

-و اما کاتر های شرکت ایران پتک

کاتر ایران پیتک

شرکت ایران پتک برای تولید تیغه کاترهای خود با شرکتlutz آلمان همکاری میکند.تیغه هایی که این شرکت استفاده میکند از نوع 18 میلی متری و از مدل های extremely، Roofers' bladesو robustمی باشد.اگر یکبار با این کاترها کارکنید حتما متوجه میشوید که به جهت بهینه شدن سر تیغه،درحین کار نیروی زیادی را به شما وارد نکرده و شما را خسته نمی کند.همانطور که در توضیح تیغه های 18 میلی متری اشاره کردیم این تیغه ها برای برش انواع مواد مناسب می باشند.همراه این ابزار ما برای شما 4 تیغه ی یدکی نیز قرار میدهیم تا مدت زیادی  نیاز به خرید تیغه نداشته باشید و همچنین در این ابزار محفظه ای را برای نگهداری تیغه یدکی طراحی کرده ایم.قطعا ایمنی برای هرکسی مهم است از این رو ما محفظه نگهدارنده را طوری طراحی کرده ایم تا بعد از استفاده محفظه را قفل کرده و هیچ دسترسی به تیغه نباشد.

هشدار:اگر قصد خرید کاترهای ایران پتک را از فروشگاهی غیر از فروشگاه های معتبر ایران پتک و فروشگاه اینترنتی ایران پتک دارید حتما درهنگام خرید به نام lutz دقت کنید.